27.8.10

Ακρίδες.......





Η ιστορία που θα σας περιγράψω , είναι πέρα για πέραααααα αληθινή.
Καθίστε αναπαυτικά ..... να ξεκινήσουμε το ταξίδι στο παρελθόν.....




Μετά την καταστροφή της Μ.Ασίας... πολλοί ήρθαν εδώ.... τους διασκόρπισαν όπου νόμιζαν ότι θα μπορούσαν να ζήσουν .... έτσι τις περισσότερες φορές .... ο κλήρος που δόθηκε ήταν κοντά σε κατοικημένα χωριά (ντόπιοι) με τα οποία ενώθηκαν οι πρόσφυγες.
Ανάμεσα στους Πόντιους , στους Σμυρνιούς , υπήρχαν και πολλοί Αρμένιδες. 
(σας περιγράφω την ιστορία , ακριβώς όπως την άκουσαν τα αυτιά μου από το στόμα της γιαγιάς μου!)

Το λοιπό , γιαβριά μου, καταλαβαίνατε τι γινόταν με όλο αυτόν τον παράξενο κόσμο, με τις διαφορετικές γλώσσες. 

Τούρκικα - Ποντιακά- Αρμένικα , σε ένα σακί μαζί με τα παλιά Ελληνικά που μιλούσαμε εμείς οι πόντιοι....

Της Βαβέλ ο Πύργος , καλύτερος θαρρώ ήταν... έτσι λοιπόν αποφασίσαμε .... να μιλάμε όλοι ελληνικά και τις λέξεις που μας δυσκόλευαν τις λέγαμε ο καθένας κατά πως τον βόλευε!
Άμα μίλαγες με Αρμένη και δεν καταλάβαινε ...του το έδειχνες με τα χέρια και όλα ήταν μια χαρά!

Το πιο μεγάλο πρόβλημα το είχαν οι αρμένιδες γιατί δεν ήξεραν γρι ελληνικά .... και όπως τα μιλούσαμε εμείς .... αχταρμά με Ποντιακά τα μάθαιναν όλα κάπως....

Εκεί λοιπόν στο μεσοπόλεμο , έπεσαν ακρίδες στο χωριό .... Είχαμε την πείνα μας ... ανθρώπους που φιλοξενούσαμε και έπρεπε να φάνε ...ήρθαν και οι ακρίδες!!!

Όμως που λεφτά να πάμε στον γεωπόνο... αποφάσισε λοιπόν όλο το χωριό , να στείλουμε τον γέροντα, να πάει στον γεωπόνο, να του υποσχεθεί την πληρωμή με την πρώτη ευκαιρία και ελπίζαμε ο γεωπόνος, να σεβαστεί τα άσπρα του μαλλιά και να μας δώσει τη λύση!!!

Έλα όμως που ο γέροντας ήταν Αρμένης;;;;;

Του μάθαμε λοιπόν να λέει ...

"Κύριε Γεωπόνε , εκεί πάνω στο βουνό , πολλές ακρίδες έχει."

Βέβαια .... άλλες φορές το έλεγε,  άλλες φορές το έλεγε μισά ποντιακά μισά ελληνικά.... 

Εντάξει, σκεφτήκαμε και έτσι θα τον καταλαβει...
Τον ανεβάσαμε στον γάιδαρο, του δώσαμε μαζί και ένα παλικάρι που μιλούσε ελληνικά , για να μας φέρει την απάντηση και περιμέναμε ......


Ε! την άλλη μέρα γύρισαν ... ο γέροντας περήφανος , το παλικάρι χαμογελαστό ....

"Τι έγινε;;;;" ρωτάμε.

"Δε θέλει λέει πληρωμή ο γεωπόνος!! Πληρώθηκε !!" μας λέει το παλικάρι.

"Πώς;;;;;" ρωτάμε πάλι όλοι!

"Ε! να ! μπήκαμε μέσα και του λέει ο γεροντας.....


Κυριε διωπονα μου, ακει α πα σα ψηλάν ραshίαν (βουνά) πολλάς αρχίδας έχει!!!!


και ο γεωπόνος μας έδωσε τσάμπα συμβουλή!!!"

23 σχόλια:

next_day είπε...

χαχαχαχα!!!!!είδες??? μια χαρα συννενοήθηκαν!!!
:))
Καλημέρες!

φουρτουνιασμενη ψυχη ( fortounata) είπε...

βρε άμα θες να συννενοηθείς!!!!χαχαχαχα.θέλω να ξέρω τι συμβουλή έδωσε ο γεωπόνος για τας αρχίδας!!!φιλιά.

Νερένια είπε...

@next_day

καλημερουδιααααααα......


@φουρτουνα μου πάτα το και τρεις δεν τρεχει τίποτα...

τωρα για τη συμβουλή ...θα πρεπει να ρωτησω τη γιαγια μου... λες να τη θυμάται;;;

χαχαχαχα

zoyzoy είπε...

Φαντάζομαι την συμβουλή του γεωπόνου με μια μόνο χειρονομία:))

Καλημέρα με φιλιά θαλασσινά!!

Ανταίος είπε...

Χααχαχαχααχα την ίδια απορία με τη φορτουνάτα κι εγώ...τι συμβουλή έδωσε ο γεωπόνος για τας αρχίδας;;;;

Ελευθερία είπε...

Χα χα χα χα χα χα χα !!!!!!

Ρώτα τη γιαγιά για τη συμβουλή !!!!

Νερένια είπε...

θα ρωτησω ... ελεος!!!!!


χαχαχαχαχα........

Ελευθερία είπε...

Οι αρχί.... ακρίδας έφυγαν μετά ;;;

Νερένια είπε...

@ Ελευθερια μου τα ζηταει ο οργανισμός σου!

Έφυγαν οι ακριδας και έμειναν οι αρχιδας!!!


χαχαχα

Ελευθερία είπε...

Χα χα χα χα....

Το Θεό σου δεν έχεις...

Υ.Γ= Γιατί αποπαίρνεις τη νυφη ???

Νερένια είπε...

βρε κοριτσι μου δε σε αποπαίρνω...

αλλα ο σοφος λαος λέει


Αν τρίβεσαι στου γάιδαρου τον κώλο θα ακουσεις τος πορδες του!!


χαχαχαχαχα


παρδισαμε και σημερις!!!

Ελευθερία είπε...

Τστστστσςςς !!!

Μα τι τρόποι είναι αυτοί ρε πεθερούλα ;;;;
Έχουμε και πελάτες !!


Χα χα χα !!!

Νερένια είπε...

κοριτσι μου μόνες μας ειμαστε....

για κάτσε να βάλω το ξεχασμένο στρινγκ!!!!!!


χαχαχα

Ελευθερία είπε...

Όχι μπροστά μου σε παρακαλώ !!!!!!!!!!!!!!

Νερένια είπε...

να μαθαινεις βρε........

Ελευθερία είπε...

Ξέρω...

Δεν χρειάζεται !!!

Νερένια είπε...

απαπαπα ...... χουμφφφφφφ.... αυτα σε μαθαινω εγω;;;;;


χαχαχαχα

Ελευθερία είπε...

Ναι... ναι... και ΝΑΙ !!!

Δεν σε πειράζει που έφερα και την σκυλιτσα μου στον καφενέ !!!;;;

Νερένια είπε...

καλα εκανες ... θα φερω και γω το δικο μου!

Ελευθερία είπε...

Έχεις σκύλο;;;

Νερένια είπε...

σκύλο λέμε οχι πατσαβουρι!!!

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

χα χα χα Νερένια.
Όμως πέρα σώο τα αστεία σκέφτομαι αλήθεια τι φοβερή εποχή και αυτή!!
Καλό απόγευμα πλάσμα ταλαντούχο.

Νερένια είπε...

Ναι Χριστόφορε μου ... φοβερη αλλα δημιουργικη!!!


Την καλησπέρα μου ....