28.7.10

Θέ μου σχώρα με ... βεβαίως βεβαίως....

Το εκκλησάκι που βλέπετε , ονομάζεται Άγιος Νικόλας....
Είναι μόνο του πάνω στο βουνό , δεν νομίζω να αποκτήσει ποτέ παρέα καθώς δεν υπάρχει και τίποτα εκεί- αν εξαιρέσει κανείς τα τσακάλια!
Ο μύθος του χωριού μου λέει , πως το έχτισε εκεί ένας ναυτικός , ακούς καπιτέν;;, ο οποίος μετά από τις αμέτρητες περιπλανήσεις του εις τις υγρές - και άλλες αγκάλες- και αφού σώθηκε από σίγουρο πνιγμό στο τελευταίο μπάρκο, έκανε τάμα στον άγιο πως στη στεριά θα ψάξει να βρει μέρος που οι 'άνθρωποι να μην ξέρουν τι είναι το κουπί!
Ζαλώθηκε, που λέτε, μια και δυο ένα κουπί στον ώμο και άρχισε να πηγαίνει σε πολιτείες και χωριά...
Όποιον έβρισκε τον ρωτούσε:
" Ξέρεις τι είναι τούτο που κρατώ;;"
Έφτασε με κείνα και με άλλα , πάνω στο βουνό και βρήκε έναν τσοπάνη και τον ρώτησε:
"Ξέρεις τι είναι τούτο που κρατώ;"
"Τι ειν' φτούνο φτο;;;" του απάντησε ο τσοπάνης και ο ναυτικός παλούκωσε το κουπί και άρχιζε να χτίζει το εκκλησάκι.
Ο Άγιος λοιπόν , είναι πάνω στο βουνό στην μέση του πουθενά! Γιορτάζει μια φορά το χρόνο , κάθε Σεπτέμβρη και γίνεται κανονικά λειτουργία με όλα τα σέα και τα μέα.
Όμως επειδή δρόμος δεν υπάρχει η ανάβαση είναι κομματάκι δύσκολη!
Έτσι ... πάμε μονοήμερη στον Άγιο... ανεβαίνουν οι νέοι από το προηγούμενο βράδυ .. σκάβουν λάκκους και κάνουν ότι προετοιμασία χρειάζεται - μεταξύ μας περισσότερο για άλλα ανεβαίνουν, δεν βγάζω τον εαυτό μου έξω, κάποτε ανέβαινα και γω το προηγούμενο βράδυ- και το πρωί έρχονται οι υπόλοιποι ,με σχάρες και κοψίδια.... γιατί μετά την λειτουργία γίνεται κάτι σαν πανηγύρι...
Και φτάσαμε στο δια ταύτα....
Κρατήστε στο μυαλό σας ότι η ανάβαση είναι δύσκολη , μα πολύ δύσκολη...οπότε πάμε!
Έχει αλλάξει ο παπάς του χωριού , ο οποίος θε μου σχώρα με , ήταν πάπαρος , με τα γλέντια του και τα όλα του! Ήρθε λοιπόν ενας νέος που ήταν σον σον ... μετο σεις και με το σας μιλούσε σε όλους και γενικότερα δεν είχε ακόμη μπει στο κλίμα της στάνης του ποιμνίου του !
Η παπαδιά του , κλασσική, τα 3 παπαδοκόριτσά του με τα γιακαδάκια τους και όλα τα μποφόρ!
Του είπαν του παπά , αύριο γιορτάζει ο Άγιος εκει θα κάνουμε την λειτουργία , τι να κάνει ο έρμος μάζεψε ράσα και παπαδοοικογένεια και ξεκίνησε την ανάβαση....
Στα μισά του βουνού συναντάει τη θειά μου , που μαζί με τη μάνα μου , έχουν κάτσει σε ένα βράχο να ξαποστάσουν , έχουν ανάψει τσιγαράκι και κουσκουσεύουν .... σταματάει ο παπάς και όλη η οικογένεια , παπαδιά , παπαδοκόριτσα με γιακαδάκια ...μπροστά στη θειά μου να της κάνει την παρατήρηση:
"Παιδί μου, πας τάμα στον Άγιο και συ κάθεσαι εδώ και καπνίζεις;;;;Αμαρτία!"
"Έχεις ξανανέβει στον Άγιο παπά μου;" τον ρωτάει η θειά μου με την τσιγαρούμπα στο χέρι.
"Όχι βέβαια παιδί μου, πρώτη φορά θα λειτουργήσω εκεί!" της απαντάει ο παπάς όλο καμάρι κι από πίσω όλο καμάρι και περηφάνια η οικογένεια.
"Μεγάλο γαμήσι ο Άγιος παπά μου!" του λέει η θειά μου....
Όπως καταλαβαίνεται , ακόμη τρέχει ο παπάς.... θέ μου σχώρα με..... βεβαίως βεβαίως...

15 σχόλια:

Evie είπε...

Θε μου σχωρα με κι εμένα... αλλά από πότε άλλαξε ο Άγιος Νικολάκης και μου γιορτάζει τον Σεπτέμβρη, μήπως από τότε που εγκατέλειψα την πατρίδα και δεν μου το παν? Και για πες μας, το γιατί έσκαβες? τι έψαχνες εσύ εκεί στις τρουπες? πες μας, πες μας το!!!

Artanis είπε...

Αχαχαχαμ μια χαρά εξηγήθηκε η θειά, όχι πάιζουμε...
Ο μύθος πάντως, πολύ παλιός...
Από την Οδύσσεια, ακόμα...

Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα είπε...

Καλημέρα σ' όλους...

H "γράφουσα" κάνει διακοπάς, ευρίσκεστε προ προγραμματισμένης ανάρτησης να μην μας λείψει! Απο εβδομάδος, θα σας απαντήσει!!!


Εvie, το κάθε χωριό, ότι θέλει κάνει, όποτε θέλει εορτάζει!!!
Εγώ είπα πως ήξερα την ιστορία με τον Αη Λιά!....



Artanis, είπαμε, ο κάθε τόπος με τις συνήθειές του!!!

geoaman είπε...

Σαν αναμιξη παραμυθιου και ανέκδοτου ειναι.Ωραια η ιστορια ομως με τον ναυτικο..

Drmakspy είπε...

Να αγιάσει το στόμα της θείας!!!! Τά'θελε ο κ....ς του παπά!!!! Ωραία η παμπάλαια ιστορία με το κουπί... Που είναι όμως το εκκλησάκι αυτό;;; Δεν δίνει στίγμα πόλης ή νομού έστω.... Και ποιός περιμένει την γράφουσα να γυρίσει από τας διακοπάς να μου απαντήσει!!!!;;;; Οεο!!!! Ουφαααααα!!!

Ανταίος είπε...

Τώρα τα πακέτα θα γράφουν πάνω...
Προσοχή-Προσοχή
Το Κάπνισμα βλάπτει σοβαρά τους Παπάδες!!!!χαχαχαχα
Την καλημέρα μου σε όλους και όλες..

Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα είπε...

Geoman, καλή σου ημέρα!
Απο τους παλιούς για να μαθαινουν οι νεοι!!!


Dr... κάτι τέτοιες θέλουν ώρες-ώρες οι παπαδολόγοι, ε μα πιά!!!
Α, το θες και σε σημείο του χάρτη. Καλέ, σιγά, θαρθεί, πως κάνεις έτσι κι εσύ.
Αντε και τι σουχω γω. το απόγευμα με το κουτάλι σου!


Καλώς τον Ανταίο, καλημέρα !!!

Velvet2 είπε...

Συγγνωμη κοριτσια
Επειδη δεν γραφω
και μ΄αρεσουν αυτα που γραφετε
Επιτρεπεται να διαβαζω
και χωρις να μιλαω...

Την καλημερα μου...

Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα είπε...

Kαλώς το Βιλούδο και 2 και 3 και όσες φορές θέλεις να περνάς, να "περνά η ώρα".

Ευχαριστώ εκ μέρους όλων για τα καλά λόγια.

TIMOROS είπε...

Ο ΘΕΟΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΕΓΩ ΠΟΤΕ!

Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα είπε...

καλά, θα της το πω.

marilise είπε...

καλέ όλα αυτουνα τα έκαμε ο προφήτης Λιας , τάκανε τά ίδια και ο ΑΗ Νικόλας πτου κύριε το στοματί ...παλαβώσανε οι άγιοι και μπουρδουκλωθήκανε ???????

Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα είπε...

Πες τα βρε Μarilise, γιατί θα τρελλαθώ.Κάτσε να ρωτήσω...το αρμόδιο τμήμα της οικογένειας, μιας ο μπλόγγερ που ξέρει απ αυτά, ταξιδεύει προς το παρόν!
Οχι, τα ίδια ξέρουμε όλοι για τον προφήτη Λιάκο.
Αρα κάτι τοπικό τους είναι!

Νερένια είπε...

μπρε μπρε .... το εκκλησσακι δεν ειναι τοσα πολλά χρόνια ... είναι το αρχικο πετροχτιστο γιατι εδω βλέπετε την αναπαλαιωση του καμμια 200αρια ίσως και λιγοτερα χρόνια ... άρα ο ναυτικός έψαχνε ενα μέρος κατα την παραδοση που να μην ήξεραν για το κουπί... το εκκλησσάκι βρίσκετε στο βουνό της διαδρομής Πύλου - Μεθώνης .... από Πύλο προς Μεθώνη στο δεξι σας χέρι μια κουκίδα στην κορυφή ... γιορτάζει το Σεπτέμβριο γιατί τότε έγινε η πρώτη λειτουργία (κατα την παράδοση πάντα) και ναι είναι μεγάλο γαμ..... να ανέβεις εκει πάνω ....

α! και τρούπες ανοίγουν τα παιδιά για τα επερχόμενα ψησίματα ... τις οποιες κλείνουν πάλι τα παιδιά μετά το πέρας των φαγοποτίων για τον φόβο πυρκαγιών αλλά και για να εχουν λόγο την επόμενη χρονιά να ανεβουν απο βραδύς...



ουφ!!!!! γύρισα λέμε!!!

Ανταίος είπε...

Επιτέλους!!!!